2006-11-01 01:02:00 w sumie ...mam wava, napisalem sobie wczoraj program ktory konwertuje wava na mida 01:02:05 w sensie konwerter wav na nuty 01:05:23 zaraz go przerobie tak zeby konwertowal na fasttrackerowe pliki .xp 01:05:44 ale najpierw wyeksportuje takiego .xp i wyhacze format. 01:05:54 kiedys haczylem, prosty jest. 01:06:02 afaik skompresowany ale prosta kompersja. 01:06:08 wiem ze hexedytorem wyhaczylem 01:06:18 * gophi vs ft2 01:06:48 ...ktory sie wiesza na xp. 01:07:24 bo mam tu stara konfiguracje ktora probuje sie dostac do dzwiekarty 01:07:26 zaraz naprawimy... 01:10:38 test.xp saved 01:11:47 test2.xp tez saved. 01:12:21 takie same = brak rozroznienia ilosci tablic. to dobrze. 01:13:47 test3.xp saved 01:14:19 pierwszy plik 2564 bajty, drugi (2x wiekszy pattern) 5124 01:14:21 wiec naglowek ma 4 bajty 01:15:01 w pierwszym: 01 00 10 00, w drugim (2x wiekszym) 01 00 20 00 01:15:07 wiec dwa shorty littleendian 01:15:24 short dunno; short patsize; 01:16:06 dalej... dane calego wiersza. 01:16:19 00000000 01 00 10 00 31 01 00 00 00 32 01 00 00 00 00 00 |....1....2......| 01:16:19 00000010 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |................| 01:16:19 * 01:16:19 000000a0 00 00 00 00 33 01 00 00 00 34 01 00 00 00 00 00 |....3....4......| 01:16:19 000000b0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |................| 01:16:24 przy czym pierwsze 4 bajty to naglowek 01:16:37 00000004 31 01 00 00 00 32 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |1....2..........| 01:16:37 00000014 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |................| 01:16:37 * 01:16:37 000000a4 33 01 00 00 00 34 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |3....4..........| 01:16:37 000000b4 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |................| 01:16:39 cudownie :) 01:16:48 dla 32 sciezek A0 bajtow 01:17:01 jeden wiersz jednej sciezki to 160/32 01:17:05 czyli 5 bajtow 01:17:21 nuta+oktawa, instrument, glosnosc i dwa bajty efektow. 01:17:25 no to format rozgryziony. 01:17:56 nuta jest liczona od 01h (C0, 00h to brak wpisu) 01:18:04 i leci przez cala game 01:18:06 caly format xp. 01:18:19 nawet skompresowany nie jest (patterny sa kompresowane dopiero w xm) Potem okazalo sie, ze (plus krotkie podsumowanie): - pierwszy short naglowka to wersja (przy zmianie numerka ft marudzi ze "Incorrect version") - drugi short naglowka to liczba wierszy - liczba kolumn jest fixed na 32 (20h) - patterny sa zapisane kolejnymi kolumnami (wiersz 0 kolumna 0, wiersz 0 kolumna 1 itd) W definicji pojedynczego wiersza sciezki (offsetami): - 00h: brak nuty to 00h, wyciszenie to 61h (pierwsza za nuta B7, ktora ma wartosc 60h) - 01h: 00h oznacza domyslny instrument - 02h: do wartosci glosnosci jest dodawana wartosc 10h (00h = domyslna glosnosc) - 03h: pierwszy znak efektu (od 00h = 0 do 23h = Z) - 04h: dwa ostatnie znaki efektu w hex